Τον Σεπτέμβριο του 2003, η πολιτεία αποφάσισε και άλλη επέκταση των αστικών συγκοινωνιών, την οποία ανέθεσε στον Ο.Α.Σ.Θ. χωρίς τη χρήση λεωφορείων της «Κ.Τ.Ε.Λ. ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ Α.Ε.». Έτσι, από τον Σεπτέμβριο του 2003, 15 επιπλέον δήμοι του Νομού (Λαγκαδά, Κουφαλίων, Βασιλικών, κ.λ.π.) εξυπηρετούνται από τον Ο.Α.Σ.Θ. Σε αντάλλαγμα δόθηκαν στην «Κ.Τ.Ε.Λ. ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ Α.Ε.» 26 μετοχές του Ο.Α.Σ.Θ. και μεταφέρθηκε προσωπικό (200 περίπου άτομα) από το ΚΤΕΛ στον Ο.Α.Σ.Θ. Το ΚΤΕΛ απέσυρε τα λεωφορεία, που του «περίσσεψαν» από την επέκταση και πλέον εξυπηρετεί 9 δήμους του νομού Θεσσαλονίκης (1. Αγίου Γεωργίου, 2. Απολλωνίας, 3. Αρέθουσας, 4. Βερτίσκου, 5. Εγνατίας, 6. Καλλοινδίων, 7. Μαδύτου, 8. Ρεντίνας και 9. Σοχού) και φυσικά τη γραμμή Θεσσαλονίκης – Αθήνας & Πειραιά.
Τα ΚΤΕΛ εποπτεύονται από τον Υπουργό Μεταφορών και τον Περιφερειάρχη της έδρας τους. Διοικούνται από εκλεγμένα διοικητικά συμβούλια και λειτουργούν όπως όλες οι ανώνυμες εταιρείες. Παρά το γεγονός ότι είναι ιδιωτικές επιχειρήσεις, που δεν επιχορηγούνται άμεσα από το κράτος, όπως συμβαίνει με τις αστικές συγκοινωνίες, συνεχίζουν να αποτελούν στην ουσία, κοινωφελείς οργανισμούς, υπό την άμεση εποπτεία του κράτους, το οποίο καθορίζει το κόμιστρο (τις τιμές των εισιτηρίων) προσφέροντας το ύψιστο κοινωνικό αγαθό της συγκοινωνίας.